niedziela, 22 stycznia 2012

Boeuf Strogonow

Mam wspomnienie tej potrawy sprzed kilku lat, robionej w domu z zupełnie innego przepisu i jeżeli gdzieś go jeszcze znajdę na pewno też umieszczę.


Składniki:
  • 0,5 kg wołowiny bez kości (z uwagi na ceny sklepowe wołowina zamieniła się w wieprzowinę),
  • 15 dag pieczarek,
  • 1 czerwona papryka,
  • 2 cebule,
  • 2 ząbki czosnku,
  • koncentrat pomidorowy,
  • przyprawy: majeranek, sól, pieprz (zwykły i cayenne), papryka słodka.
Wykonanie:

Mięso kroimy w wąskie paski, wstępnie doprawiamy i podsmażamy na mocno rozgrzanej patelni. Następnie przekładamy je do garnka, podlewamy wodą, doprawiamy i dusimy na małym ogniu.
W tym czasie kroimy pieczarki i cebulę, również podsmażamy a następnie dodajemy do duszonego mięsa.




Gdy mięso będzie miękkie, należy dołożyć pokrojoną paprykę, koncentrat pomidorowy, i pokrojony w kosteczkę czosnek. Doprawić solą, pieprzem i majerankiem. Dusimy jeszcze około 10-20 minut i gotowe.





Smacznego :)





Uwagi:


Danie można przyrządzić na wieprzowinie, nie tylko na wołowinie. Wydaje mi się nawet że jakaś uproszczona wersja z kurczakiem też mogłaby być całkiem niezła. Jedynym minusem dla mnie było zbyt mała ilość  papryki. Na taką ilość mięsa mam ochotę dodać jej trzykrotnie więcej. Ale to już kolejnym razem;)

9 komentarzy:

  1. Zamawiam sobie to na najbliższy krakowski obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem mistrzem w wydłubywaniu pieczarek z wszelkich zup ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja chcialam cos innego :( na slodko... :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz, że ja potrafię dużo zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  5. jest słodkie, jest niezdrowe,ma dużo jajek i galaretkę... od dołu żółte, potem brązowe, w biel się przeradza i pokryte jest mgiełką czerwonej galaretki :D zjesz? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo chętnie zjem to ptasie mleczko:)
    Żeby nie było że ignorantka też spróbowałam, lekko zmodyfikowany, trochę marchewki, mniej mięsa (dzięki czemu proporcje mięso zostały dobrze zachowane, choć to nie smak dzieciństwa i 10 kilo papryki), śmietana dla zagęszczania - za dużo, no bo mąka wiecie be:p Ogólnie nie najgorsze, trochę słodki, trochę jak zupa pomidorowa na śmietanie. Szczęście w nieszczęściu drugiego dnia nabiera szlachetności i już nic nie ma z pomidorówki:P
    A Twoje wygląda smakowicie - czekam na następne przepisy, degustacją też nie pogardzę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. opisane wyzej ptasie mleczko trzeba kiedyś będzie zrobić tak żeby przynajmniej do zdjęć było, tylko gości do zjedzenia go mi trzeba :P

    OdpowiedzUsuń
  8. 33 year-old Executive Secretary Mordecai Siaskowski, hailing from Leduc enjoys watching movies like Aziz Ansari: Intimate Moments for a Sensual Evening and Vacation. Took a trip to Humayun's Tomb and drives a Legacy. mozesz sprawdzic tutaj

    OdpowiedzUsuń