czwartek, 30 sierpnia 2012

Kukułkówka

Składniki:




30 dag kukulek
0,5 litra spirytusu
1 litr wody (nie wódy :) )


Wykonanie: 


Kukułki kruszymy i wrzucamy do słoja. Następnie zalewamy spirytusem i czekamy. 
Butlę należy zostawić gdzieś na widoku, żeby codziennie ją zamieszać - cukierki muszą się całkowicie rozpuścić. Teoretycznie powinno to trwać około dwóch tygodni.
Powinno. Wtedy należy zalać wszystko wodą i odczekać co najmniej jeden kolejny malutki miesiąc.
Niestety doświadczenia wskazują na to, że kukułki nie lubią się rozpuszczać. Więc po probie czasowej ze spirytusem, codziennym telepaniu słoja i stawianiu go na słońcu dałam za wygraną. Odlałam cały spirytus z rozpuszczoną częścią kukułek, a resztę zalałam gorącą wodą. Rozpuściło się momentalnie.
Po wystygnięciu połączyłam oba płyny i dopiero wtedy odstawiłam na leżakowanie.  

Dziś popoludniu moje pierwsze likierowe dziecko rozlałam do butelek:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz